Olej na płótnie 46,5 x 67 cm
Baranek Boży leży na złotym ołtarzu podtrzymywanym przez putta i jest honorowany śpiewem i kadzidłem przez otaczających go aniołów siedzących na chmurach. Temat pochodzi z Apokalipsy św. Jana (Ap 14:1). Aniołowie są podzieleni na pięć grup. Grupa aniołów z barankiem jest rzeźbiarsko wymodelowana i podkreślona światłem i cieniem, podczas gdy boczne grupy mają stonowane kolory i mieszają się tonalnie z chmurami. Grupy aniołów na dole są bliżej widza i są bardziej dominujące w kolorze i modelowane bardziej żywo przez światło i cień. W jasno oświetlonej grupie w lewym dolnym rogu klęczy anioł w zielono-czerwonej szacie, wymachując kadzielnicą, w towarzystwie dwóch aniołów śpiewających z nut. Grupa po prawej stronie składa się ze śpiewających cherubinów i dziecięcych aniołów oraz anioła klęczącego w adoracji baranka. W centrum nad oknem znajdują się trzy putta. Obraz jest bozzetto, projektem malowidła ściennego w sklepionym pomieszczeniu, prawdopodobnie kaplicy, o czym świadczy namalowane okno, które jest częścią rzeczywistej architektury. Adoracja Baranka stała się ulubionym tematem malowideł sufitowych w kościołach w okresie baroku. Słynnym przykładem jest malowidło w absydzie chóru Il Gèsu w Rzymie autorstwa Giovanniego Battisty Gaulliego z 1683 roku. Olej na płótnie, 46,5 × 67 cm
Ostatnio oglądane
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji
Ulubione
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji