Olej na płótnie Płótno cm. 115x86,5. Oprawiony Ten intensywny dipinto jest ważnym świadectwem fazy trapasso malarstwa włoskiego, a zwłaszcza bolońskiego, kawalerii od XVI do XVII wieku, od języka malarskiego tardo-manierystycznego do kodeksów figuratywnych o bardziej żywym naturalizmie i prawdziwej ekspresji emocji i namiętności ludzkich, poprzez bezpośrednie podejście do modeli rzeczywistości naturalnej. W tej pułapce znaleźli się bohaterowie Annibale i Ludovico Carracci: i to właśnie ten ostatni jest najważniejszym odniesieniem do autora naszego dyptyku, a w szczególności do jego słynnego dzieła, które znajduje się obecnie w Luwrze i w którym odtworzono ten sam epizod wizji San Giacinto. Zgodnie z agiografią potwierdza to, że Giacinto, z pochodzenia Polak, został zmuszony do opuszczenia Kijowa podczas ataku Tatarów, ale było to objawienie Madonny, które kazało mu zbawić swój posąg, obiecując mu jego ochronę.