Ważne informacje:
a. Oferty ze zleceń złożonych bezpośrednio w Salonie Artessia, zarówno stałe, jak i telefoniczne mają pierwszeństwo.
b. Koszt wysyłki jest ustalany indywidualnie; czas wysyłki może się nieco wydłużyć ze względu na możliwości logistyczne domu aukcyjnego.
I. Obiekty licytacji.
1. Przedmiotem aukcji są dzieła
sztuki, rzemiosła i inne obiekty powierzone przez Klientów oraz stanowiące
własność Domu Aukcyjnego.
2. Obiekty są opisane i
ponumerowane w katalogu aukcji. Opisy mogą zostać zmienione lub uzupełnione
przed rozpoczęciem licytacji przez
Aukcjonera.
3. Aukcjoner ma prawo łączyć,
rozdzielać obiekty i zmieniać kolejność licytacji. Może także wyłączyć obiekty
z licytacji albo wprowadzić nowe.
4. Wszystkie obiekty są
udostępniane Kupującym przed aukcją w określonym w katalogu terminie, zwanym
wystawą przedaukcyjną.
5. Dom Aukcyjny zaleca dokładne
obejrzenie obiektów przed zakupem, a w szczególności skonsultowanie stanu ich zachowania z konserwatorem.
Fakt nie podania w katalogu, że dany obiekt został poddany zabiegom konserwatorskim lub posiada
widoczne uszkodzenia, nie stanowi żadnych podstaw do reklamacji.
6. Obiekty wystawione na aukcję
posiadają określoną cenę wywoławczą oraz estymację wartości. Posiadają także cenę rezerwową znaną Domowi
Aukcyjnemu. Jest to ustalona z Właścicielem najniższa cena, za którą Dom Aukcyjny może sprzedać obiekt.
Cena rezerwowa nie jest wyższa niż dolna kwota estymacji.
II. Przystąpienie do licytacji.
1. Do licytacji mogą przystąpić
osoby, które posiadają numer licytacyjny. Jest on wydawany przed aukcją Kupującym, po podaniu przez
nich danych osobowych, przedstawieniu dokumentu tożsamości oraz podpisaniu zobowiązania.
2. Osoby nieznane Domowi
Aukcyjnemu, a zamierzające dokonać poważnego zakupu, proszone są o przedstawienie się przynajmniej
24 godziny przed aukcją, gdyż mogą zostać poproszone o podanie wiarygodnych referencji, numeru karty
kredytowej lub wpłacenie wadium, zwracanego w wypadku nie dokonania zakupu.
3. W licytacji można
uczestniczyć osobiście, poprzez pozostawienie Domowi Aukcyjnemu zlecenia
licytacji z limitem kwoty lub zlecenia
telefonicznego.
4. Dom Aukcyjny przyjmuje
zlecenia najpóźniej 24 godziny przed aukcją.
5. Dane osobowe Kupujących
pozostają do wyłącznej wiadomości Domu Aukcyjnego.
III. Przebieg licytacji.
1. Licytację prowadzi
Aukcjoner. Obiekty są licytowane od ceny wywoławczej w górę. W określonych
przypadkach Aukcjoner może licytować
poniżej ceny wywoławczej. Zakończenie licytacji i sprzedaż zostają potwierdzone uderzeniem młotka aukcyjnego.
Nabywcą zostaje osoba oferująca najwyższą kwotę, wskazana przez Aukcjonera.
Uderzenie młotkiem i wskazanie
Nabywcy oznacza zawarcie pomiędzy Domem Aukcyjnym a Nabywcą Umowy (zgodnie z art. 70.2 § 2
Kodeksu Cywilnego). Jeżeli zakończenie licytacji następuje poniżej ceny
rezerwowej, uderzenie młotkiem oznacza
zawarcie z Kupującym transakcji warunkowej, o czym informuje Aukcjoner.
2. W przypadku sporu Aukcjoner
ma prawo go rozstrzygnąć lub powtórzyć licytację.
3. Postąpienia w licytacji ustala
Aukcjoner.
4. Transakcja warunkowa
obliguje Kupującego do wykupienia obiektu, jeżeli Dom Aukcyjny, po uprzedniej konsultacji z Właścicielem,
wyrazi zgodę na sprzedaż w oferowanej cenie. Dom aukcyjny ma 5 dni roboczych na konsultacje. Kupujący może też
wykupić obiekt po cenie rezerwowej. W przypadku pojawienia się innego oferenta
proponującego cenę rezerwową, dom aukcyjny daje Kupującemu pierwszeństwo zakupu
w tej cenie.
Tabela
podstawowych postąpień:
Przedział
cenowy:
|
Minimalne
postąpienie:
|
do
1.000 zł
|
50
zł
|
1.000-2.000
zł
|
100
zł
|
2.000-5.000
zł
|
200
zł
|
5.000-10.000
zł
|
500
zł
|
10.000-20.000
zł
|
1.000
zł
|
20.000-50.000
zł
|
2.000
zł
|
powyżej
50.000 zł
|
5.000
zł
|
IV. Zakup obiektu.
1. Nabywca ma obowiązek wykupić
wylicytowany obiekt w ciągu 7 dni od licytacji lub w przypadku transakcji warunkowej 7 dni od
powiadomienia o zgodzie na oferowaną cenę. Po uprzedniej zgodzie Domu
Aukcyjnego istnieje możliwość wpłaty 20%
zadatku i wykupienie w ciągu 14 dni od aukcji.
2. Do wylicytowanej ceny doliczana
jest opłata organizacyjna zw. premium w wysokości 20%. Opłata obowiązuje również w sprzedaży
poaukcyjnej.
3. Płatność może zostać
dokonana gotówką w siedzibie firmy, kartą płatniczą lub przelewem na konto
wskazane w katalogu oraz na stronie internetowej.
Wszelkie koszty bankowe transakcji ponosi Nabywca. W przypadku płatności w
innych walutach, kwoty będą księgowane
po aktualnym kursie zakupu waluty NBP. Dodatkowo Dom Aukcyjny doliczy 1% od całej należnej kwoty z
tytułu obsługi transakcji walutowej. W przypadku płatności kartą powyżej 10.000 zł Dom Aukcyjny pobierze dodatkową opłatę w wysokości 1,5%.
4. Prawo własności zakupionego
obiektu przechodzi na Nabywcę w momencie dokonania całej wpłaty, która finalizuje proces sprzedaży.
5. W przypadku niedotrzymania
warunków Umowy przez Nabywcę, Dom Aukcyjny może odstąpić od Umowy. Dom Aukcyjny zastrzega sobie
również prawo sądowego dochodzenia realizacji Umowy i obciążenia Nabywcy wszelkimi kosztami wynikłymi z
tego tytułu.
6. Dom Aukcyjny potwierdza
autorstwo oraz inne cechy obiektu opisane w katalogu. Gdyby jednak opis okazał
się niezgodny ze stanem
rzeczywistym w istotnej kwestii, Nabywca może w ciągu 14 dni od daty aukcji
zwrócić obiekt do Domu Aukcyjnego, który w
takim wypadku zwróci całą wpłaconą kwotę. Zakwestionowanie opisu katalogowego musi być
udokumentowane wiarygodnymi ekspertyzami.
7. Dom Aukcyjny nie ponosi
odpowiedzialności za ukryte wady fizyczne i prawne zakupionych obiektów.
8. Polskie muzea rejestrowane
mają prawo pierwokupu po cenie wylicytowanej pod warunkiem, że zgłoszą to bezpośrednio po zakończeniu
licytacji obiektu. Mogą tego dokonać przedstawiciele muzeów, którzy najpóźniej
w dniu licytacji okazali
pełnomocnictwa do zakupu.
9. Dom Aukcyjny przypomina, że
zgodnie z obowiązującymi przepisami wywóz obiektów starszych niż 50 lat oraz o wartościach przekraczających
limity określone w ustawie O ochronie zabytków i opiece nad zabytkami poza granice kraju, wymaga zgody
odpowiednich władz. Przypominamy również, że zgodnie z obowiązującymi przepisami Dom Aukcyjny jest
zobowiązany do zbierania danych osobowych Klientów dokonujących transakcji w kwocie powyżej 10 000 zł.
10. Przy zakupie niektórych
obiektów (oznaczonych *) doliczana jest opłata wynikająca z tzw. droit de suite
(prawa twórcy i spadkobierców do
otrzymywania wynagrodzenia z tytułu dokonanych zawodowo odsprzedaży oryginalnych egzemplarzy
dzieł). Powyższa opłata ta wynosi maksymalnie 5% kwoty wylicytowanej.
V. Odbiór obiektu.
1. Obiekt zostanie wydany
Nabywcy po zaksięgowaniu wpłaty całej należnej kwoty.
2. Dom Aukcyjny wydaje
certyfikat zakupu obiektu podpisany przez agencję ekspercką Ad-Arte.
3. Odbiór zakupionych obiektów
odbywa się w siedzibie Domu Aukcyjnego. Na wyraźne życzenie Nabywcy Dom Aukcyjny może zlecić wysłanie
obiektu pod wskazany adres profesjonalnej firmie. Koszty przesyłki, w tym pakowania i ubezpieczenia,
pokrywa Nabywca.
4. Odpowiedzialność Domu
Aukcyjnego za obiekt ustaje w momencie odbioru obiektu w siedzibie Domu Aukcyjnego lub z chwilą nadania
przesyłki.
5. Obiekty nie odebrane w
terminie 30 dni od daty aukcji, zostaną obciążone kosztami przechowywania w wysokości 2% ceny ich sprzedaży
miesięcznie.
6. Wszelkie reklamacje będą
rozpatrywane zgodnie z przepisami prawa polskiego. Reklamacje z tytułu
niezgodności towaru z umową Nabywca może
zgłosić w ciągu jednego roku od wydania obiektu. Dom Aukcyjny nie ponosi odpowiedzialności za
wady zakupionych obiektów wobec osób niebędących bezpośrednimi nabywcami na
aukcji.
Wpłatę za zakupione obiekty
prosimy przesyłać na konto: mBank 66
1140 2004 0000 3002 7865 9417, SWIFT: BREXPLPWMBK. W
tytule prosimy wpisać nazwę i datę aukcji oraz numer obiektu.
Podmiot prowadzący sprzedaż:
Ad-Arte Adam Chełstowski, ul. Cynamonowa 17/1, 05-509 Józefosław, NIP:
7581524569.