Irma Blank urodziła się w Celle w Niemczech w 1934 roku, a w 1955 roku przeniosła się do Syrakuz na Sycylii. Później podjęła pracę jako nauczycielka plastyki w szkole średniej, tworząc swoje prace w nocy, kiedy najmniej jej przeszkadzano. Od czasu do czasu nagrywała swój proces, przez co niektórzy porównują te działania do sztuki performance. Po przeprowadzce do Mediolanu, gdzie osiadła, zetknęła się z poezją konkretną. Artystka zwróciła swoją uwagę na wizualną formę pisanego słowa, tworząc dziesiątki Trascrizione, ręcznie rysowanych przybliżeń różnych układów drukowanych, od stron gazet po książki i wiersze, które ostatecznie były pozbawione rzeczywistych słów. Sporządzona czarnym atramentem Blank umieszczała swoją kartkę na zapisie, który transkrybowała, a następnie przepisywała tekst pod spodem, używając zawijasów i kreskowania. Czytała również tekst, wypowiadając jego słowa bez otwierania ust, tak że wszystko, co się z nich wydostawało, było abstrakcyjnym dźwiękiem. W latach 70. Blank zyskała uznanie w Europie. Pokazała się na Documenta w Kassel 1977 roku oraz na Biennale w Wenecji w 1978 roku. Potem poza Włochami jej twórczość popadła w zapomnienie. Seria „Radical Writings” (1983–96) wprowadziła kolor do jej twórczości poprzez formę pisma liniowego, olejnego, akrylowego lub akwarelowego na płótnie ,lub papierze, na podstawie czasu trwania jej oddechu.
Oprócz wystaw w reprezentujących artystkę galeriach P420 w Bolonii i Mai 36 Galerie w Zurychu, wystawy indywidualne artystki obejmowały” Transkriptionen w Staats-und Universitätsbibliothek Hamburg, Hamburg, 1975); Irma Blank. Libri e giornali w Biblioteca Nazionale Braidense, Mediolan, 1984; Konfrontacja 1974-1989 w Artothek im Bonner Kunstverein, Bonn, 1989; Bleu Carnac e storie e simili w Padiglione d’Arte Contemporanea, Mediolan, 1992; Irma Blank, Breath Paintings w Mostyn Museum, Llandudno, 2014; Irma Blank, prace z kolekcji Museion w Museo d’Arte Contemporanea di Bolzano, Bolzano w 2017 roku.